2010. április 2., péntek

Kövirózsa, hortenzia, kökörcsin

KökörcsinKét napig hűvös, esős idő volt. Most sincsen valami meleg, de kihasználtam, hogy ebéd után hamar elaludtak a lányok és a nap is kisütött. Kimentem és elültettem a pár napja beszerzett két tő kövirózsát (Sempervivoideae). Egy télálló cserépbe tettem őket, mert a virágos helyeket mindenütt locsolni szoktam nyáron, és félek, hogy kirohasztanám őket. Volt még kaktuszföldem, azt tettem a cserépbe. Elég szűken vannak, de majd még alakítok rajtuk, ha nem érzik jól magukat.

KökörcsinNéhány napja szereztem be hat tő kökörcsint (Pulsatilla), most ezeket is elültettem.

Tavaly nyáron készítettem hortenzia (Hydrangea) dugványokat. Csináltam vagy tízet, de csak kettő érte meg a tavaszt. Most átültettem őket egy nagyobb cserépbe, és kiköltöztek a kertbe. Nem tudom megmaradnak-e, de örülnék neki.
Hortenziát egyébként nagyon jól lehet szaporítani.
Előkészítésként, le kell vágni egészséges ágcsúcsokat négy levéllel, virág nélkül. Az alsó két-három levelet el kell távolítani. A megmaradt leveleket meg kell felezni, hogy ezzel csökkentsük a párolgási felületet.
Kicsi virágcserepet meg kell tölteni földdel, melynek közepébe lyukat kell fúrni. Ebbe olyan mélyre kell süllyeszteni a dugványt, hogy a levágott alsó levelek csonkját fedje a föld. A cserepet átlátszó műanyag vagy üveg süveggel le kell fedni. Én egy sima zacskót húztam rá. A lényeg, hogy párás hely alakuljon ki, amely kedvez a begyökerezésnek. Meleg, világos helyen kell tartani, de ne érje közvetlen napfény. A föld legyen mindig nedves.
Nekem egyébként a kertben, a földre lehajló ágak legyökeresedtek, mármint a nagy anyanövénynél. Ezt most láttam meg tavasszal, amikor ugye nincsen lomb és könnyebben észre lehet venni.
Állítólag a hortenzia jól érzi magát cserépben is. Én ezekben nem nagyon hiszek. Persze sok odafigyeléssel biztosan sikerül.

A rózsáknak adtam hosszú lebomlású trágyát. A két futó nagyon szépen beindult. Van kettő bokorrózsa, amely jól lefagyott, de alaposan vissza vannak vágva, így remélem, majd kialakulnak.
Kövirózsa
Hortenzia

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése