2010. április 3., szombat

Folyton termő málna

Folyton termő málnaDélelőtt elültettem a folyton termő málnát, átültettem a krókuszokat és átgereblyéztem az összes virágoskertet, amit az előző napokon levert az eső. Nem csak azért ajánlatos eső vagy locsolás után átgereblyézni, felkapálni a kertet, mert úgy esztétikusabb - nem annyira ledöngölt -, hanem azért is, mert így megakadályozzuk, hogy a nedvesség hamar távozzon a talajból. A föld elbirizgálásával lezárjuk a párolgás útját, bezárjuk a hajszálcsövek végét, a nedvesség a földben marad.
Mivel nem ismertem, ezért kicsit utána keresgéltem az általam mindig termő málnának nevezett gyümölcsnek. Azért hívom így, mert tegnapig még csak nem is hallottam róla, de Gizike néni, akitől kaptam, így nevezte. Egyébként, többféleképpen nevezik: folyton termő málnának, őszi málnának, sarjon termő málnának.
MálnákAz őszi málna abban különbözik a hagyományos málnától, hogy az egy éves sarjakon terem, a nyár közepétől a fagyokig folyamatosan. Az őszi málnák előnye, hogy a letermett vesszőket tövig vissza lehet vágni, nem kell hozzá különösebb metszési tudás. A növényvédelem is egyszerűbb, mert a vesszőbetegségek a következő évben kevesebb gondot okoznak. A folyton termő málna a terméséréshez nagyon sok vizet és tápanyagot igényel folyamatosan, amit tápoldat vagy lombtrágya formájában adhatunk meg neki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése