2010. április 9., péntek

Új szerzeményeim

Csütörtökön délután meglátogattuk Jutka nénit, kedves barátunkat kertészetében. Kökörcsinért mentünk hozzád, de számos kérdéssel és kéréssel is bombáztam.


Eddig azt gondoltam, hogy rossz helyre ültettem a bugás hortenziámat (Hydrangea paniculata ’Grandiflora’), mert a könyvek szerint a napot, félárnyékot szereti. Jutka néninél is napos helyen van, én pedig erősen árnyékos helyre ültettem, és már az átültetésén gondolkodtam. Jutka néni viszont megnyugtatott, hogy a lehető legjobb helyen van, csak hagyjam. Ő sok vízzel igyekszik kompenzálni a sok napot a növénynek, és reméli, hogy a köré ültetett fák, hamarosan biztosítják a szükséges árnyékot is.


Új szerzeményeim a kertből:
1 tő rózsaszín kökörcsin (Pulsatilla vulgaris)
2 tő daravirág (Draba streptocarpa)
2 tő fás bazsarózsa (Peonia suffruticosa)
1 nagyvirágú liliomfa (Magnolia x soulangiana)
1 díszalma (Malus)
1 szilvalevelű gyöngyvessző (Spiraea prunifolia) „fehér virágú szilvarózsa”

Amint hazajöttünk, rögtön kezdtem az ültetést. Mivel a fás bazsarózsáknak sok szabad hely kell, ezért először kivettem két tő nyári orgonát (Buddleia davidii) és átültettem egy másik helyre. Itt nem is nagyon szerették a helyüket, mert a nyári locsolás miatt, állandóan beteg volt a levelük. Most egy kevésbé locsolt helyre telepítettem át őket. Új helyükön egyébként, egy virágos cserjékből álló sövényt igyekszem kialakítani. Régen szőlőlugas volt itt, még az előző lakóknak, de nagyon érzékeny szőlőből, amit mindig permetezni kellet volna, én pedig ezt nem akartam. Így ment a lugas, és idén tavasszal kikerültek a földből végre a beton tartóoszlopok is. A sor elején már van egy tiszafa (Taxus baccata) és egy labdarózsa (Viburnum opolus ’Rosum’) csemete a szüleim, illetve a nagymamám kertjéből. Most a sor másik végére került a két nyári orgona. Az egyik sötétlila, a másik bíbor színű. Remélem, itt jobban ki tudnak bontakozni, bár a télen elégé visszafagytak, de tőről szépen hajtanak.

Szintén ebben a cserje sorban, sövényben kapott helyet középen a frissen beszerzett díszalma (Malus) cserje. A fákhoz találom besorolva, de Jutka néninél cserje alakú, és én is ilyenre szeretném nevelni. Nem tudom a pontos milyen fajta, majd kiderül.

A nyári orgonák helyére – nem pont oda, de az ott felszabadult részre – bekerült a két tő fás bazsarózsa (Peonia suffruticosa). Az egyik tömvetelt bordó, a másik szintén telt erős rózsaszín.



Közel hozzájuk ültettem a két tő daravirágot (Draba streptocarpa), mert ezek állítólag szeretik a gyenge talajt és a napot. Ez a rész ilyen.


A nagyvirágú liliomfát (Magnolia x soulangiana) és a szilvalevelű gyöngyvesszőt még nem ültettem el.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése