2010. április 13., kedd

Tavaszi bevásárlás, díszpaprika

Ma bevásárló körúton voltunk Zsotyával, és betértünk egy kertészeti árudába is. Zsuzsinak csavaros paradicsomkarót akartam venni. Ezzel az érdekes dologgal már egy ideje szemezek, de most Zsuzsi kedvéért megvettem. A kertészeti lapok azt írják, hogy ennek segítségével könnyebben lehet nevelni paradicsomot. Le kell csipkedni az oldalhajtásokat és a csavarodás mentén kell felfelé vezetni az egyetlen, meghagyott hajtást. Így nem lesz túlburjánzó, szellősebben nő és nem támadják meg olyan könnyen a gombabetegségek. A dús lomb híján könnyebben érik be a termés. Persze szerintem ezt hagyományos fa paradicsomkaróval, és kötözéssel is meg lehet csinálni, de most kipróbáljuk ezt a kis újdonságot.
Nem itt lesz a helye, csak a fotó kedvéért szúrtam le.


Apa kerti papucsa is felmondta a szolgálatot és én nekem is jól jön egy plusz. A boltban (nem a kertészetiben) nagyon jópofa kerti kapirgáló eszközöket találtam a lányoknak.


Délután többször próbáltam kimenni a kertbe, de többször eleredt az eső, és a lányok is igényt tartottak rám. Azért amikor kijutottam, elültettem a néhány napja vásárolt díszpaprika (Paprika stromboli) magot. Cserepes termesztésre alkalmas, 40 cm magas, dús bokrot képző fajta. Termése kúp alakú, 3-4 cm hosszú nagyon csípős, éretten narancssárga színű. Betegségekre ellenálló. Csupa jókat írnak róla, remélem lesz is belőle valami. Jól is mutat, meg szeretnék vele örömöt szerezni a papának, mert ő nagyon szereti.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése