2010. április 18., vasárnap

Permetezés, fűnyírás, komposztáló

Szombaton korán reggel újra megérkezett apa permetezni a virágzásban lévő gyümölcsfákat. Már napok óta esik, de most, bár borongós volt az idő, sikerült elvégeznie a munkát.


Délelőtt Balázs lenyírta a füvet a belső udvaron. Ezzel megkezdődött a szezon. Innentől kezdve hetente szoktuk nyírni a füvet, ami elég nagy munka, mert nagy a füves terület. A belső udvaron igyekszem csökkenteni ezt a területet mindenféle beültetéssel, de még így is marad elég. Szerencsére főleg Balázs végzi ezt a munkát, de amikor dühöng az allergiája én is besegítek, de nem nagyon szeretem.
Én csak délben jutottam ki, akkor pedig már csak arra volt időm, hogy átültessem az egyik leandert és a mályvákat elkezdjem felhordani a teraszra. Míg a lányok aludtak, elültettem a már régóta halogatott szilvalevelű gyöngyvesszőt (Spiraea prunifolia), rendet raktam a garázs előtt.
Délután közös erővel beüzemeltük az új komposztálót. Kicsit utánaolvastam és mivel lett egy kis váratlan pénzem, úgy döntöttem, hogy beruházunk egy ilyen edényre. Ebben - mivel kedvezőbbek a körülmények a komposztáláshoz – gyorsabban megy végbe a folyamat. Ahhoz, hogy el tudjuk helyezni az edényt először helyet kellett neki csinálni. Pont a legfiatalabb kupac helyére szerettük volna rakni, így azt átrostálás nélkül kellett átpakolnunk. Miután megvolt a helye, félig megpakoltuk, rétegezve műtrágyával, és a végén belocsoltuk. 2-3 nap alatt a harmadára fog összemenni állítólag. Aztán a maradék régi komposztot rendeztük kicsit össze, hogy ne legyen olyan szedett-vetett. Majd a végén sikerült hat furikkal átrostálnom a már érett kupacból, és kiszórni a szedertövekre. Ez elég is volt egy napra.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése