2010. április 15., csütörtök

Uborka, sütőtök, cukkini, dísztök, árnyékban virágzók

Ma rendkívül változékony az idő. Hűvös van, az eső néha elered, ha kisüt a nap, akkor olyan ereje van, hogy szinte elvakítja az embert, és a melegét is lehet érezni. Mivel tegnap szinte megállás nélkül szakadt az eső nem tudtam kimenni a kertbe.

Ma, amikor elaludtak a lányok, éppen nem esett az eső, így kiszaladtam és elvetettem egy sor uborkát (Mohikán F1), amely középkorai érésű, termése keseredésmentes, kifejezetten apró méretben való szedésre ajánlott. Peronoszpórával szemben a legellenállóbb hibrid, lisztharmattal és vírussal szemben toleráns. Síkművelésre és támrendszeres termesztésre egyaránt alkalmas.

Ültettem még négy bokor sütőtököt (Orange), amely termése megnyúlt körte alakú, héja és húsa narancssárga. Sütve igen finom csemege. Átlagtömege 2-3 kg. Vetettem kettő bokor cukkinit (Black beauty) is, amely bőtermő, henger alakú termése éretten sötétzöld színű, friss fogyasztásra kiváló.

A komposzt mellé került még egy sor dísztök (Cucurbita pepo). Ha itt marad a komposzt, akkor futhat annak oldalára, ha áttelepítjük a komposztot, akkor majd uborkahálóra fog futni. Ahogy betemettem az utolsó magot is, elkezdett csapni az eső. Aztán kisütött vakítóan a nap. Most pedig dörög, villámlik, szakad az eső, esti homály van.

Az eső hatására a növények óriásit nőttek és gyönyörűen virítanak. Most az árnyékos részen virítókat, bújókat fotóztam le.

Már szépen virít a tarka levelű évelő nefelejcs.


Még bimbóban a zöld levelű évelő nefelejcs.


Gyönyörűen kezd nyílni a szívecske.


Bár elbújt, de észrevettem, hogy kezd virítani a eperszerű berkipimpó is.


Gyönyörű a kis meténg, a kék jácint, a fehérfoltos tüdőfű, a palástfű is.


Bár már kezd elvirítani a pirosló hunyor és a fekete hunyor, de szerintem még így is szépek.


Most vettem észre, hogy az elveszettnek hitt téltemető is megvan. Bár nem virított, de a levelei kibújtak.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése