2010. április 2., péntek

Harmatos hajnal hasad...

Ma reggelre párás, ködös, harmatos reggelre, hajnalra ébredtünk. Sokkal tisztább az idő, mint az eddigi reggeleken. Öröm hallgatni a madarakat, bár a reggel elég csípős. Hideg van nagyon, de bízom a napsütésben, mert most még úgy mutatja magát az idő. Remélem, a kitelepített mályváim nem sínylik meg a hűvös reggeleket.

Néhány napja kaptam egy nagyon kedves nénitől - Gizike néni - mindig termő málna-töveket. Egy jó részét a testvéremnek adtam, hogy legyen nekik is. A miénket ma el kell ültetnem, hogy nehogy baja legyen.
Gizike néni már nagyon sok növényt adott nekünk. Azt gondolja, hogy a kertjében feleslegessé vált növényeket inkább odaadja fiataloknak, ismerősöknek, minthogy kidobja. Fel sem tudom sorolni, hogy mi mindent hoztunk tőlük. Tőle van az aranyvessző bokrunk, japánbirsünk, törpemandulánk, fehér- és gyönyörű, sötétlila, tömött virágú orgonánk, kecses íriszek, gyöngyvirágok, boglárkacserjénk, szivarfáink, hibiszkuszok, több féle színű ibolyák, rózsa. Most ennyi jut eszembe, de ez a felsorolás is jelentős.
Nem könnyű betelepültnek, jött-mentnek lenni, de az olyan emberek, mint Gizike néni, Jutka néni teszik könnyebbé a dolgot. Valahogy vonzódom a nálam idősebb emberekhez, könnyebben megtalálom velük a hangot, mint a kortársaimmal. Valami pszichológus ebből biztosan messzemenő következtetéseket tudna levonni, de nem is ez a lényeg. Örülök, hogy ezt a két embert megismerhettem. Részben nekik köszönhető, hogy itthon érzem itt magam már három év után.

Észrevettem, hogy néhány krókuszomat nem jó helyre ültettem. Az egyik csoport egy gyöngyvessző-bokor alatt van, de szerintem túl nagy a gyökérkonkurencia és a homály. A gyökérkonkurenciát azért gondolom, mert a gyöngyvessző alatt sűrűn átszőtt, művelhetetlen a talaj. Most ki fogom ültetni őket a napra. Ezek rózsaszínek lennének, de csak levelet hoztak eddig, tehát nem szeretik a helyüket. A másik kupac bekerült az egyik futórózsatő feltöltő földjébe. Ezt a rózsát át kellett ültetnem, mert egy túl sűrű helyen teljesen megbetegedett. A krókuszok már ott voltak, és az őszi feltöltésnél felhúztam őket a rózsára, bár nem vettem észre. Szépen virítottak, de mégsem maradhatnak, mert a rózsát így nem tudom rendesen gondozni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése