2011. március 30., szerda

Átültetések, elültetések

Minden nappal egyre melegebb van. Nekirugaszkodtam egy-két átültetésnek.
Kiszedtem a kertből, a kerítés mentéről két tő mirigyes őszirózsát. Az egyik alacsonyabb ciklámenszínű, míg a másik magasabb halvány lila. Az alacsonyabbat szétszedtem és a nappali ablaka alá ültettem. Itt ideális helye lest, hiszen ez egy déli fekvésű ágyás, amit ez a virág nagyon szeret. Melegre, napfényre és bőséges locsolásra van szüksége a könyvem szerint. A magasabbat nem tudom, hogy hová tegyem, ezért még vár a sorára a hűvösben.

Kiszedtem a mocsári hibiszkusz töveimet. Az egyik, a piros virágú, már nagyon igényelte az átültetést. Négy éve lakunk itt és azóta nem nyúltam hozzá. Már nagyon nagy tő volt, és tavaly már nem virított olyan intenzíven mint a korábbi években. Ezt a hatalmas tövet kiástam és több részre szétszedtem. Két szomszédnak adtam, egyet megtartottam magamnak és anyának eltettem két tövet.
A "fehér, rózsaszínnel kreppelt", hatalmas virágú tövét is kiszedtem, mert amikor kaptam, csak bedugtam egy éppen üres helyre, de nem volt az a hely éppen ideális a számára, ez kiderült az évek során.
Most felcseréltem a két hibiszkuszomat a változatosság kedvéért. Mindkettő gödrét alaposan kimélyítettem trágyát tettem bele, rá egy adag földet, jól belocsoltam és bele a töveket.

Már itthon voltak a lányok, amikor elültettem az öt amarillisz hagymámat és a kardvirágokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése